Vendor Details

VidyoPlatform and VidyoConnect (Healthcare Edition)

Par
Vidyo Inc.
Modalité
Vidéo
État
Vérifié
Version du produit
VidyoConnect™ for Desktop Rel: 22.5.2
Verification standard version
2.0

Détails du fournisseur de solutions

Other Operating names
Vidyo
Year Business Started
2020

Informations sur l'accessibilité

Published Accessibility Report
Accessibility report not available
Supported Features
Évite d'utiliser uniquement la couleur pour véhiculer la signification (exemple : utilise des symboles pour afficher les résultats hors de portée, et pas seulement un texte en rouge)
Sous-titres codés (autogénérés, manuels ou tiers)
Modes sombres ou à contraste élevé
Accessibilité au clavier
Épinglage multiple
Éclairage multiple
Prise en charge du lecteur d'écran

Informations sur les tiers

Exigences recommandées

Les fournisseurs doivent satisfaire à toutes les exigences obligatoires de la norme pour devenir vérifiés. Les exigences recommandées sont des exigences supplémentaires que les fournisseurs de services de santé peuvent trouver bénéfiques pour leurs pratiques cliniques. Vous trouverez ci-dessous une liste des exigences recommandées auxquelles cette solution répond. Les exigences recommandées sont basées uniquement sur les informations du fournisseur fournies à Santé Ontario et ne sont pas vérifiées ou validées par Santé Ontario.

VidyoPlatform and VidyoConnect (Healthcare Edition)

Solutions will enable patients to import a scheduled event into their calendaring systems (e.g., Google calendar, iCal, Outlook, etc.). Solutions will enable patients to forward a scheduled event to caregivers to participate in the event.

This data could include:

  • Negotiated media codecs
  • Role of each participant (host, guest) in the event.
  • Performance data such as packet loss, jitter.

A common issue that would require investigation is degraded video and audio during a video visit.

Solutions should allow different audio and video sources to be used during an event. For example, the clinician could use a standard webcam and a hand-held exam camera in the same event.

Solutions will allow patients and caregivers to perform equipment (i.e., audio and/or video) and connectivity tests (i.e., Wi-Fi) and send reports to clinics prior to virtual visits.

H.323 ID, E.164 or SIP URI.

Solutions should enable a scheduled video visit to be integrated into the external calendaring systems of other clinicians (e.g., HIS, EMR, Outlook).

An audio visit may be an acceptable alternative if insufficient bandwidth is available to support a video visit.

Participant's name, date of birth, gender, and unique identifier i.e., Health card number

Les solutions doivent avoir des interfaces Web et des interfaces utilisateurs accessibles aux Ontariens handicapés et conformes à la Loi sur l’accessibilité pour les personnes handicapées de l’Ontario (LAPHO).

IP Address.

Clinicians should authenticate using more than one piece of evidence to access the solution (2FA).

Examples:

  • FOB + PIN
  • Password + Security question
  • Password + Authentication app
  • Authenticator + SMS/Phone call

IP Address.

IP Address.

Enables health care organizations and clinicians to launch a secure video visit.

Dernière Mise à Jour: 18 juin 2025