Vendor Details
VirtualCare
- Par
- Think Research Corporation
- Modalité
-
Messagerie protégée
Vidéo - État
- Vérifié
- Version du produit
- V 2.28.0
- Verification standard version
- 2.0
Détails du fournisseur de solutions
- Year Business Started
- 2021
Informations sur l'accessibilité
- Published Accessibility Report
- Accessibility report not available
Informations sur les tiers
- Video Secondary Vendor
- Amazon Chime
- Secure Messaging Secondary Vendor Name
- Google Cloud Platform
Exigences recommandées
Les fournisseurs doivent satisfaire à toutes les exigences obligatoires de la norme pour devenir vérifiés. Les exigences recommandées sont des exigences supplémentaires que les fournisseurs de services de santé peuvent trouver bénéfiques pour leurs pratiques cliniques. Vous trouverez ci-dessous une liste des exigences recommandées auxquelles cette solution répond. Les exigences recommandées sont basées uniquement sur les informations du fournisseur fournies à Santé Ontario et ne sont pas vérifiées ou validées par Santé Ontario.
VirtualCare
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Physicians participating in the provincial pilot identified this feature as important in order to confirm that medical advice has been received before a visit can be completed.
Solutions should allow different audio and video sources to be used during an event. For example, the clinician could use a standard webcam and a hand-held exam camera in the same event.
An audio visit may be an acceptable alternative if insufficient bandwidth is available to support a video visit.
Virtual visit solutions will allow providers to send surveys to patients in order to:
- Administer certain types of clinical questionnaires prior to an encounter (e.g., relating to mental health, child development, post-operative care)
- Support quality improvement efforts and patient experience reporting (e.g., at the end of a virtual care encounter)
Participant's name, date of birth, gender, and unique identifier i.e., Health card number
IP Address.
Clinicians should authenticate using more than one piece of evidence to access the solution (2FA).
Examples:
- FOB + PIN
- Password + Security question
- Password + Authentication app
- Authenticator + SMS/Phone call
Solutions should allow other care team members to join in a secure messaging visit. This can include reading or creating messages.
IP Address.
Dernière Mise à Jour: 18 juin 2025