Vendor Details

VirtualCare

Par
Think Research Corporation
Modalité
Messagerie protégée
Vidéo
État
Vérifié
Version du produit
V 2.28.0
Verification standard version
2.0

Détails du fournisseur de solutions

Other Operating names
HealthCare Plus
MDBreifcase
Clinic360
VirtualUrgentCare Nova Scotia (VUNS)
Video Visit for Health811 Ontario
Year Business Started
2021

Informations sur l'accessibilité

Published Accessibility Report
Accessibility report not available

Informations sur les tiers

Video Secondary Vendor
Amazon Chime
Secure Messaging Secondary Vendor Name
Google Cloud Platform

Exigences recommandées

Les fournisseurs doivent satisfaire à toutes les exigences obligatoires de la norme pour devenir vérifiés. Les exigences recommandées sont des exigences supplémentaires que les fournisseurs de services de santé peuvent trouver bénéfiques pour leurs pratiques cliniques. Vous trouverez ci-dessous une liste des exigences recommandées auxquelles cette solution répond. Les exigences recommandées sont basées uniquement sur les informations du fournisseur fournies à Santé Ontario et ne sont pas vérifiées ou validées par Santé Ontario.

VirtualCare

Physicians participating in the provincial pilot identified this feature as important in order to confirm that medical advice has been received before a visit can be completed.

Solutions should allow different audio and video sources to be used during an event. For example, the clinician could use a standard webcam and a hand-held exam camera in the same event.

An audio visit may be an acceptable alternative if insufficient bandwidth is available to support a video visit.

Virtual visit solutions will allow providers to send surveys to patients in order to: 

  • Administer certain types of clinical questionnaires prior to an encounter (e.g., relating to mental health, child development, post-operative care)
  • Support quality improvement efforts and patient experience reporting (e.g., at the end of a virtual care encounter)

Participant's name, date of birth, gender, and unique identifier i.e., Health card number

IP Address.

Clinicians should authenticate using more than one piece of evidence to access the solution (2FA).

Examples:

  • FOB + PIN
  • Password + Security question
  • Password + Authentication app
  • Authenticator + SMS/Phone call

Solutions should allow other care team members to join in a secure messaging visit. This can include reading or creating messages.

IP Address.

Dernière Mise à Jour: 18 juin 2025