Vendor Details

Solo Virtual Care Platform

Par
Teladoc Canada Health Inc
Modalité
Video
Attested Date
2022-juin-02
Version du produit
1.0
Verification standard version
2.0
Notes

The secure messaging modality of this solution has withdrawn from the Virtual Visits Verification Program and will be de-listed from the Verified Solutions List effective June 9, 2025. Teladoc remains validated for video visits.

Détails du fournisseur de solutions

Full Address
312 Adelaide St. West, Suite 200, Toronto, ON, M5V 1R2, CA
Year Business Started
2002

Informations sur l'accessibilité

Published Accessibility Report
Accessibility report not available

Informations sur les tiers

Exigences recommandées

Les fournisseurs doivent satisfaire à toutes les exigences obligatoires de la norme pour devenir vérifiés. Les exigences recommandées sont des exigences supplémentaires que les fournisseurs de services de santé peuvent trouver bénéfiques pour leurs pratiques cliniques. Vous trouverez ci-dessous une liste des exigences recommandées auxquelles cette solution répond. Les exigences recommandées sont basées uniquement sur les informations du fournisseur fournies à Santé Ontario et ne sont pas vérifiées ou validées par Santé Ontario.

Solo Virtual Care Platform

This data could include:

  • Negotiated media codecs
  • Role of each participant (host, guest) in the event.
  • Performance data such as packet loss, jitter.

A common issue that would require investigation is degraded video and audio during a video visit.

Solutions should allow different audio and video sources to be used during an event. For example, the clinician could use a standard webcam and a hand-held exam camera in the same event.

Solutions will allow patients and caregivers to perform equipment (i.e., audio and/or video) and connectivity tests (i.e., Wi-Fi) and send reports to clinics prior to virtual visits.

An audio visit may be an acceptable alternative if insufficient bandwidth is available to support a video visit.

Virtual visit solutions will allow providers to send surveys to patients in order to: 

  • Administer certain types of clinical questionnaires prior to an encounter (e.g., relating to mental health, child development, post-operative care)
  • Support quality improvement efforts and patient experience reporting (e.g., at the end of a virtual care encounter)

Solutions should not automatically trigger claims submission for all completed virtual visits.

Solutions can assist clinicians to identify virtual visits that are eligible for claims (e.g., offering a “billable” vs “nonbillable” flag).

Participant's name, date of birth, gender, and unique identifier i.e., Health card number

Les solutions autonomes doivent faire preuve d’une intégration transparente, qui doit comprendre certains éléments, notamment :

• Signature unique avec les identifiants de connexion au point de contact

• Réception d’informations sur le contexte du patient (identification) en provenance des systèmes du PS

• Envoi automatique d’informations cliniques aux dossiers des patients du PS sous forme de données discrètes

• Envoi de notifications de visites virtuelles au PS

• Information sur le calendrier

Area of Practice.

IP Address.

Clinicians should authenticate using more than one piece of evidence to access the solution (2FA).

Examples:

  • FOB + PIN
  • Password + Security question
  • Password + Authentication app
  • Authenticator + SMS/Phone call

IP Address.

IP Address.

Dernière Mise à Jour: 18 juin 2025