Vendor Details
OTN eVisit
- Par
- Ontario Health
- Modalité
- Vidéo
- État
- Vérifié
- Version du produit
- 4.9
- Verification standard version
- 2.0
Détails du fournisseur de solutions
- Web Site URL
- https://otn.ca/providers/organizations/evisit/
- Year Business Started
- 2019
Informations sur l'accessibilité
- Published Accessibility Report
- Contact your vendor to request an accessibility report
- Supported Features
-
Évite d'utiliser uniquement la couleur pour véhiculer la signification (exemple : utilise des symboles pour afficher les résultats hors de portée, et pas seulement un texte en rouge)
Sous-titres codés (autogénérés, manuels ou tiers)
Modes sombres ou à contraste élevé
Accessibilité au clavier
Éclairage multiple
Réservation en ligne
Prise en charge du lecteur d'écran
Informations sur les tiers
- Video Secondary Vendor
- Pexip Infinity Connect
Exigences recommandées
Les fournisseurs doivent satisfaire à toutes les exigences obligatoires de la norme pour devenir vérifiés. Les exigences recommandées sont des exigences supplémentaires que les fournisseurs de services de santé peuvent trouver bénéfiques pour leurs pratiques cliniques. Vous trouverez ci-dessous une liste des exigences recommandées auxquelles cette solution répond. Les exigences recommandées sont basées uniquement sur les informations du fournisseur fournies à Santé Ontario et ne sont pas vérifiées ou validées par Santé Ontario.
OTN eVisit
-
Enables health care organizations and clinicians to launch a secure video visit.
Solutions will enable patients to import a scheduled event into their calendaring systems (e.g., Google calendar, iCal, Outlook, etc.). Solutions will enable patients to forward a scheduled event to caregivers to participate in the event.
This data could include:
- Negotiated media codecs
- Role of each participant (host, guest) in the event.
- Performance data such as packet loss, jitter.
A common issue that would require investigation is degraded video and audio during a video visit.
Solutions should allow different audio and video sources to be used during an event. For example, the clinician could use a standard webcam and a hand-held exam camera in the same event.
Solutions will allow patients and caregivers to perform equipment (i.e., audio and/or video) and connectivity tests (i.e., Wi-Fi) and send reports to clinics prior to virtual visits.
H.323 ID, E.164 or SIP URI.
Solutions should enable a scheduled video visit to be integrated into the external calendaring systems of other clinicians (e.g., HIS, EMR, Outlook).
An audio visit may be an acceptable alternative if insufficient bandwidth is available to support a video visit.
Virtual visit solutions will allow providers to send surveys to patients in order to:
- Administer certain types of clinical questionnaires prior to an encounter (e.g., relating to mental health, child development, post-operative care)
- Support quality improvement efforts and patient experience reporting (e.g., at the end of a virtual care encounter)
Solutions should not automatically trigger claims submission for all completed virtual visits.
Solutions can assist clinicians to identify virtual visits that are eligible for claims (e.g., offering a “billable” vs “nonbillable” flag).
Participant's name, date of birth, gender, and unique identifier i.e., Health card number
Les solutions doivent avoir des interfaces Web et des interfaces utilisateurs accessibles aux Ontariens handicapés et conformes à la Loi sur l’accessibilité pour les personnes handicapées de l’Ontario (LAPHO).
Area of Practice.
IP Address.
Clinicians should authenticate using more than one piece of evidence to access the solution (2FA).
Examples:
- FOB + PIN
- Password + Security question
- Password + Authentication app
- Authenticator + SMS/Phone call
IP Address.
IP Address.
Dernière Mise à Jour: 18 juin 2025