Withdrawn Vendor Details

Solo Virtual Care Platform

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Par
Teladoc Canada Health Inc
Modalité
Secure Messaging
État
Verified
Attested Date
2022-février-06
Version du produit
1.0
Verification standard version
2.0
Withdrawn Date
2025-juin-09
Rational
La modalité de messagerie sécurisée de cette solution a été retirée du programme de vérification des visites virtuelles et a été retirée de la liste des solutions vérifiées le 9 juin 2025. Teladoc reste validé pour les visites vidéo.

Solution Provider Details

Full Address
312 Adelaide St. West, Suite 200, Toronto, Ontario, M5V 1R2, CA
Year Business Started
2002

Accessibility Information

Published Accessibility Report
Accessibility report not available
Supported Features
Avoids using colour alone to convey meaning (example: uses symbols to show out of range results, not just red-coloured text)
Closed captions (auto generated, manual, or third-party)
Dark or high contrast modes
Font resizer
Keyboard accessibility
Online booking
Screen reader support

Third Party Information

Exigences recommandées

Les fournisseurs doivent satisfaire à toutes les exigences obligatoires de la norme pour devenir vérifiés. Les exigences recommandées sont des exigences supplémentaires que les fournisseurs de services de santé peuvent trouver bénéfiques pour leurs pratiques cliniques. Vous trouverez ci-dessous une liste des exigences recommandées auxquelles cette solution répond. Les exigences recommandées sont basées uniquement sur les informations du fournisseur fournies à Santé Ontario et ne sont pas vérifiées ou validées par Santé Ontario.

Solo Virtual Care Platform

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Solutions should not automatically trigger claims submission for all completed virtual visits.

Solutions can assist clinicians to identify virtual visits that are eligible for claims (e.g., offering a “billable” vs “nonbillable” flag).

Automated OHIP verification can assist clinicians from a claims and medico-legal perspective. It can also make patient registration processes more efficient.

Solutions should verify that the 10-digit OHIP number format is valid.

Solutions can also:

  • Verify that number is associated with the patient by matching with registration details
  • Verify that the patient’s OHIP number is valid through MOHLTC Health Card Validation (HCV)

Virtual visit solutions will allow providers to send surveys to patients in order to: 

  • Administer certain types of clinical questionnaires prior to an encounter (e.g., relating to mental health, child development, post-operative care)
  • Support quality improvement efforts and patient experience reporting (e.g., at the end of a virtual care encounter)

Solutions will allow patients and caregivers to perform equipment (i.e., audio and/or video) and connectivity tests (i.e., Wi-Fi) and send reports to clinics prior to virtual visits.

This data could include:

  • Negotiated media codecs
  • Role of each participant (host, guest) in the event.
  • Performance data such as packet loss, jitter.

A common issue that would require investigation is degraded video and audio during a video visit.

Clinicians should authenticate using more than one piece of evidence to access the solution (2FA).

Examples:

  • FOB + PIN
  • Password + Security question
  • Password + Authentication app
  • Authenticator + SMS/Phone call

An audio visit may be an acceptable alternative if insufficient bandwidth is available to support a video visit.

Solutions should allow different audio and video sources to be used during an event. For example, the clinician could use a standard webcam and a hand-held exam camera in the same event.

Dernière Mise à Jour: 18 juin 2025